• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

UC vid försäljning

Silver

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
19 April 2013
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Det här är kanske en konstig fråga men visst tas det inte någon kreditupplysning vid försäljning? Jag ska sälja min bostad och kommer att skämmas ihjäl om mäklaren ser min UC som ser ut som kriget :eek:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 700
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
Det är inte omöjligt faktiskt, men normalt gör man inte det. Det finns ett uppmärksammat fall som hade lösts med en kreditupplysning, säljaren var satt i konkurs, och får alltså inte förfoga över sina saker, sålde en kåk, och köparen fick sedan betala kåken igen eftersom det var konkursboet som skulle ha pengarna.

Det är i vart fall inte helt omöjligt att dom gör kreditupplysning, inte nödvändigtvis via uc dock
 

Silver

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
19 April 2013
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Det är inte omöjligt faktiskt, men normalt gör man inte det. Det finns ett uppmärksammat fall som hade lösts med en kreditupplysning, säljaren var satt i konkurs, och får alltså inte förfoga över sina saker, sålde en kåk, och köparen fick sedan betala kåken igen eftersom det var konkursboet som skulle ha pengarna.

Det är i vart fall inte helt omöjligt att dom gör kreditupplysning, inte nödvändigtvis via uc dock


Tack för ditt svar, intressant att veta. Får hoppas att det inte tas någon upplysning på mig. Det skulle dock räcka som du skriver att det togs en förenklad upplysning endast för att se att det inte finns pågående utmätning eller liknande.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp